Jaki powinien być prezydent miasta?

Szykując się do wyborów samorzadowych i zastanawiając się nad kandydatem ełckiej Platformy Obywatelskiej do urzędu prezydenta miasta, zdecydowałem się przygotować wśród moich studentów małe badanie marketingowe, które wyjaśniłoby jakiej osoby oczekują Ełczanie na tym stanowisku.

Wyniki tych mini badań nie były zaskakujące. Ełczanie oczekują tego samego czego chcą mieszkańcy i innych miast w Polsce. W dużym skrócie można powiedzieć, że to profesjonalista, osoba uczciwa i reprezentacyjna. Dobry człowiek, ale jednocześnie twardy polityk.

Obecnie nie oczekuje się od prezydenta miasta inwencji, energii, gotowości do zmieniania świata. Przyszły takie czasy, że chcemy spokojnego namysłu, rozwagi, politycznej uczciwości i umiejętności konsyliacji oraz ważenia racji. Prezydent musi pilnować, by Rada Miasta nie uchwaliła jakiegoś katastrofalnego głupstwa, albo by jego urzędnicy nie podsuneli Radzie do uchwalenia jakiegoś gniotu. Musi potrafić negocjować i pomagać łagodzić spory. Winien reagować, gdy mieszkańcy Ełku są przeciwni jakiemuś aspektowi, który chce wprowadzić, czy też zmienić Rada Miasta, albo gdy ci mieszkańcy czegoś oczekują.

1 thought on “Jaki powinien być prezydent miasta?

  1. Fakt, Prezydent powinien mieć te cechy o ktĂłrych Pan pisze. JednakĹĽe, przyglÄ…dajÄ…c siÄ™ jednemu z kandydatĂłw, dziwie sie strasznie, ĹĽe trzymacie takiego u siebie w PO – nie ma chyba ĹĽadnej z tych cech. Takiej „zakaĹ‚y i wrzoda” nie mogliĹ›cie gorzej trafić, jak widzÄ™ w jaki sposĂłb obraĹĽa ludzi ze swojego ugrupowania to mnie zdziwienie bierze, powinniĹ›cie go pogonić niech wstÄ…pi do „Samoobrony”, moĹĽe go tam przyjmÄ…, choć ĹĽadnemu ugrupowaniu tego nie ĹĽyczÄ™. JesteĹ›cie ludĹşmi kulturalnymi ale nie do przesady-choć moze i w pewnym sensie dobrze robicie, bo tymi tekstami, ktĂłrymi siÄ™ posĹ‚uguje moĹĽe tylko i wyĹ‚Ä…cznie zniechÄ™cic do siebie. Wybory juĹĽ tuĹĽ tuĹĽ, ciekawi mnie czy bÄ™dzie nowy prezydent czy jeszcze jednÄ… kadencjÄ™ bÄ™dzie obecny.
    Pozdrawiam

Comments are closed.