Remonty dróg powiatowych na terenie Gminy Ełk

drogaZazwyczaj sposób zarządzania Gminą Ełk  przez obecnego wójta jest przedmiotem krytycznych uwag. Jest jednak dziedzina, którą według mojej oceny warto pochwalić. To współpraca gminy z samorządem powiatowym przy budowie dróg.

W latach 2007-2010 wykonano następujące remonty dróg powiatowych:

– Bartosze – Rożyńsk przebudowa drogi na odcinku 5,058 km za kwotę 4.460 tys. zł przy wykorzystaniu środków z Unii Europejskiej, powiatu i gminy Ełk.

– Płociczno – Oracze – przebudowa drogi na odcinku 5,682 km za kwotę 3.949 tys. zł przy wykorzystaniu środków z Unii Europejskiej, powiatu i gminy Ełk.

– Miejscowość Mostołty – przebudowa drogi w miejscowości Mostołty na długości 1,006 km za kwotę 877 tys. zł przy wykorzystaniu środków z budżetu państwa, powiatu i gminy Ełk.

– Ciąg pieszy w miejscowości Straduny o długości 1,477 km za kwotę 221 tys. zł przy wykorzystaniu środków powiatu i gminy Ełk.

– Chodnik w miejscowości Regielnica.

– Chodnik w miejscowości Szarek.

– Ełk – Kałęczny – powierzchniowe utrwalenie nawierzchni jezdni na długości 7,323 km.

– Droga krajowa nr 16 – Chełchy – powierzchniowe utrwalenie nawierzchni jezdni na długości 5,338 km.

– Sajzy – Straduny – powierzchniowe utrwalenie nawierzchni jezdni na długości 7,561 km.

– Bałamutowo – Malinówka – powierzchniowe utrwalenie nawierzchni jezdni na długości 2,110 km.

– Szarek – Szarejki – trzykrotne powierzchniowe utrwalenie nawierzchni drogi na długości 1,500 km.

– Zdedy – Mostołty – trzykrotne powierzchniowe utrwalenie nawierzchni drogi na długości 1,450 km.

– Ełk – Szeligi – dwukrotne powierzchniowe utrwalenie nawierzchni drogi na długości 0,880 km.

– Miejscowość Suczki – przebudowa drogi poprzez utwardzenie nawierzchni jezdni  na  długości 0,600 km.

– Babki Gąseckie – Chełchy – wykonanie trzykrotnego powierzchniowego utrwalenia na długości 1,385 km.

– Szarek – Szarejki – remont istniejącej nawierzchni na długości 1,401 km.

– Regiel – Kałęczyny – remont istniejącej nawierzchni na długości 1,590 km.

– Mostołty – Bajtkowo – powierzchniowe utrwalenie nawierzchni jezdni na długości 2,520 km.

– Rożyńsk – Klusy (droga krajowa nr 16) – trzykrotne powierzchniowe utrwalenie nawierzchni jezdni na odcinku o długości 3,450 km przy wykorzystaniu środków z powiatu oraz gminy Ełk.

– Bartosze – droga krajowa nr 16 – remont poprzez wykonanie podwójnego powierzchniowego utrwalenia nawierzchni drogi.

Łącznie na ten cel wydano kwotę 9.848,8 tys. zł, Gmina Ełk dołożyła 1.924,8 tys. zł.

Bzdurą jest twierdzenie, że Powiat nie stać na samodzielny remont dróg, których jest właścicielem. Gdyby nie zaangażowanie samorządu powiatowego gmina za te same pieniądze, które wydała, wyremontowałaby co najwyżej tylko jedną drogę – przypomnę, że budowana przez gminę droga  – Regiel – Kałęczyny i Kałęczyny – Giże, kosztowała przeszło 1,5 mln zł.

Dzięki dobrej współpracy i zaangażowaniu obu samorządów wyremontowano prawie 49 kilometrów dróg. To naprawdę bardzo dużo. To pokazuje jak ważne jest współdziałanie pomiędzy lokalnymi samorządami.

Szkoda tylko, że ta poprawna współpraca skończyła się w momencie, kiedy obecny wójt dowiedział się, iż jego rywalem w wyborach będzie obecny starosta.